V.34

Nu är bebis ca 34 veckor gammal. Igår var jag hos barnmorskan för en rutinkontroll igen. Blodsocker och blodtrycka var fortfarande bra. :)


Däremot hade symfus-fundus måttet ökat drastiskt. Detta kan bero på olika saker: vi har de senaste besöken haft 3 olika personer som mätt livmodern, det kan finnas för mycket fostervatten mm.


Vi ska på ett nytt ultraljud för att se att allt ser ut som det ska.


Idag ska vi på ett läkarbesök eftersom jag har så galet ont i kroppen nu. Kan knappt ta mig upp ur sängen. Ljumskarna ömmar konstant och min rygg ska vi inte prata om. Det är tur att det bara är ca 6 veckor kvar. Hoppas på sjukskrivning då det inte finns en chans att jag kan jobba. Har varit hemma sen i måndags nu och det känns inte direkt bättre för det.


 
Uppdatering kommer efter läkarbesöket.

Uppdateringen:

Nu har jag kommit hem från läkaren. Hon tryckte och kände lite på ben och ljumskar. Gjorde riktigt ont på vissa ställen.

Hon har nu sjukskrivit mig på heltid fram tills 1november. Nu ska jag bara skicka in papprena till försäkringskassan. Måste ringa till dom i morgon och kolla om även arbetsgivaren ska anmäla något i och med sjukskrivningen.

Hon avslutade med att säga att jag inte ska jobba mer innan bebisen kommer så det känns skönt.

 

Det var allt för idag. Tjingeling!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0