Lördagen

Ja gårdagen var en heldag kan man ju lugnt säga.
 

Klockan 12.00 skulle vi vara i Orminge centrum på familjetorget för att hämta vår vagn som hade kommit nu. Vi kom dit vid kvart i och tittade på massa saker. Dom har byggt ut med ca 45kvm så dom hade lite mer saker nu :)

Vi gick igenom vagnens funktioner med dom än nu en gång för att bli uppdaterade. Den är sååååå snygg. (Ska lägga upp bilder sen)

 

Sen skulle vi ju vara hos Rickard och Veronica För att fira Rickards 30-års dag som var i onsdags. Dom hade öppet hus från kl.3 vilket gjorde att vi hade ca 2 timmar att fördriva när vi var klara i Orminge.

Då vart det en tur till Länna där Daniel sprang in på el giganten för att köpa ett spel till ps3:an. Därefter vart det ett besök på bauhaus för att inhandla lite rördelar till köket. När detta var klart hade vi fortfarande tid att slå ihjäl så vi passade på att åka förbi min mamma i Brandbergen. Inte så ofta man är på den sidan av stan så man får passa på när det väl sker.

 

Vid halv 4 var vi på plats hos Rickard och Veronica. Då vart det mat och trevligt sällskap en stund. Vid kvart över 5 drog vi iväg till Ikea i kungens kurva och köpte lite förvaringsbackar. (Håller på att rensa massa saker på nedervåningen)

Sen var det snabbt hem till hundarna. Släppte ut dom så vart dom väldigt nöjda. Vi pratade om att åka tillbaka och kollade upp hur bussarna gick.

Drog tillbaka vid 20.40 framme strax innan 10. Kändes som att det här var sista kvällen innan bebisen kommer som det blir en sån här kväll igen så då passade vi på.

 

Daniel vart lite småfull liksom det gamla grabbgänget (Per, Rickard & Jonas)

Jonas var väl den som var värst :P

Tog sista bussen hem som gick 01.20 från Brommaplan, hemma vid 02.00.

Då hängde jag in de sista kläderna i garderoben. (Massa ren tvätt som skulle vikas in, dock massa tvätt kvar)

Daniel kände sig snurrig så fort han slöt ögonen :P så han skulle titta på en film, inget jag kände för så jag gick och la mig. Vet ju att jag inte sover allt för många timmar just nu så det kändes lika bra, klockan var ju ändå typ halv 3.

 

Så sant som sagt vaknade kl. 6 i morse men gick bara på toa sen gick jag och la mig igen och lyckades faktiskt somna om :) Det är inte ofta jag klarar av det.

Vid 8 vaknar jag av att telefonen plingade till. Bästaste Millan skickade sms. Kände då att jag inte skulle kunna somna om igen och dessutom hörde jag att Elviz gnällde lite så det var väl dags att gå upp och släppa ut småbusarna.

 

Daniel ligger fortfarande och sover. Får väl se hur dagen artar sig. Ska hålla koll på Elviz så han inte är på sin tass för idag ska han få vara utan bandage. Måste ju luftas lite. Hoppas bara att det läker snart. Känns inge kul att behöva bandagera eller ha 110% uppsikt över vad han gör. Då blir det inte många knop gjorda här hemma.

 

 Har bestämt mig för att veckans projekt blir att tömma matkällaren och måla vitt där inne sen försöka få ordning på sakerna där inne och kasta sånt som vi aldrig kommer använda. Gud vad mycket saker man samlar på sig. Vill inte ens tänka på hur mycket saker som står i gäststugan och förrådet och överallt annars. Men snart kan man få ordning på kökssakerna i alla fall och det är säkert 5 flyttkartonger bara i gäststugan som ska dit. Känns som att det går framåt med myrsteg, men det blir skönt och bra när allt är klart.

 

Nu blir det frukost. Bebis och mamma är hungriga :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0