En vecka

Nu har jag varit hemma i en vecka. Har tvättat, sorterat papper, städat lite och vilat. Dagarna har gått rätt så fort trots att jag är hemma. Dock inte lika fort som när man jobbar.

 

På måndag går jag i i graviditetsvecka 35. Snart är det dags!

 

Jag och min älskade man låg och pratade igår kväll och vi kan inte riktigt förstå att det är dags snart och vi kan nog inte riktigt förstå att vi ska bli föräldrar heller. Känns helt ofattbart.

 

Alla bebiskläderna är nu tvättade och jag ska börja packa bb-väskan nu i helgen. Känns som man kommer packa för mycket men hellre det är för lite. Vi kommer ju iaf att ha bilen på plats.

 

Ber till gud att vi får ett eget rum på sjukhuset. Skulle kännas rätt konstigt annars tror jag och om dom säger att bara jag och bebis får stanna kvar då blir det stora protester vill jag lova. Då åker jag också hem. Tänker inte ligga kvar där alldeles ensam utan Daniel. Vill ändå åka hem så fort som möjligt under förutsättning att allt är bra med mig och bebis. Har väl siktat in mig på att stanna ett dygn efter att liten har kommit ut.

Daniel ska åka hem och släppa ut Elviz några gånger under tiden också. Han ska ta med ett örngott som bebisen har haft som lakan på sjukhuset också för att Elviz ska få känna lukten från bebisen innan vi kommer hem.

Tror inte att det ska vara några problem men lite nervöst är det iaf. Vi vet ju inte hur Elviz kommer reagera. Dock har han ju sedan graviditetens typ 4 vecka ändrat sitt beteende mot mig. Han hoppar inte längre och ligger gärna med sitt huvud på min mage. Han är så söt! Mattes lilla älskling.

 

Fick tips från läkaren i onsdags ang. medicin mot halbrännan. Den ena heter gavison och den andra heter novalucid.

Gavisonen är nog det värsta jag varit med om någonsin. Trögflytande som typ lim och smakar värre än allt jag någonsin smakat tidigare. Novaluciden är tuggtabletter med mintsmak. Smakade dock inte så mycket mint och var ganska svårt att svälja när man väl tuggat sönder tabletten men ändå betydligt bättre än den andra. Båda hjälpte väl relativt bra så har jag tokhalsbränna så kommer jag använda dom annars får vi se.

 

Just i denna stund har bebisen träningspass i magen det sparkas och slåss åt varje håll där inne och det är inte lösa rörelser längre kan jag lova. Hela magen guppar och rör sig.

 

Så har det varit i 2 dygn nu. Det är full fart mest hela tiden. Det är ganska mysigt men lite tröttsamt ibland. Framförallt när jag vill vila eller gör någonting där jag behöver böja mig för då känns det som att hela magen kommer i kläm.

 

Jag tror att bebisen ligger med huvudet neråt mest hela tiden nu. Det känns som att det konstant är fötter på mina revben. Nu väntar vi bara på att den ska fixera sig.

 

Snart ska vår barnvagn komma också. Kommer kännas ännu mer verkligt då. Då kommer allt finnas hemma. Spjälsäng, vagn, bilstol, skötväska, kläder mm.

Nåt som jag kom på nu som vi dock inte har hemma än är en bärsele. Vi ska låna Daniels systers som hon hade till Damien. Hon tyckte att den var skön att ha när hon skulle göra saker hemma och Han var vaken och ville vara med. Då har man ju iaf händerna fria. Tror att det kan vara rätt skönt att ha en bärsele vid alla möjliga tillfällen. Eftersom vi bor på landet där det inte finns gångvägar så tror jag att kommer använda den när jag ska ner till bussen bland annat. Känns lite säkrare.

 

Idag ska jag försöka hinna tvätta lite av våra kläder. Hoppas på att alla bebiskläderna är torra på ställningen. De är det värsta med att det regnas så mycket nu man kan inte hänga ut tvätten och man kan bara tvätta en maskin åt gången. På torkvindan kan man iaf hänga 3-4 maskiner så då går det lite fortare att tvätta upp all tvätt. Men jag ska nog hinna med det mesta innan bebis tittar ut annars får jag skämmas!

Daniel har beställt våra vitvaror till köket idag. Leverans sker inom 2-7 dagar. Sen ska allt kopplas in och då kommer det bästa. Jag kan laga mat hemma igen. Ska passa på att göra matlådor och lägga i frysen så att vi har färdigt efter förlossningen då slipper man iaf de momentet. Kommer smaka så gott också nu när man ätit så mycket mat ute under typ hela sommaren. Längtar efter min egen mat. Och så ska jag baka. Bullar, bröd mm längtar!!!

 

Nu ska jag göra nåt vettigare än att sitta här framför datorn. Fixa i ordning i garderoben kanske. Har ju bytt sida på mina och Daniels kläder nu när vi har möblerat om i sovrummet. Har lite kvar att fixa med de sen ska ju all ren tvätt i där också. Det kommer bli så bra.

 

Får se om det blir någon mer uppdatering under helgen annars önskar jag trevlig helg till de få personer som läser min blogg.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0