Onsdag

Idag får jag och Hugo besök av min mamma och Maj-Britt (en gammal vän till familjen).
Mamma har köpt en tomtedräkt till Hugo som han ska ha på julafton och Maj-Britt hade köpt nåt till honom under sin semester på Kanarieöarna som hon precis kommit hem ifrån. Gulle dom!

Dom ska komma om 50 minuter så jag han under morgonen städat lite här hemma. Dammsugat övervåningen, diskat upp sista disken och småplockat lite. Jag e så duktig så :P

Snart är det julafton. Inte många dagar kvar så i helgen blir det till att fixa sista klapparna och även griljera skinkan.

Jag har fortfarande inte bakat lussebullar. Undrar om jag kommer göra det i år :P

Släppte ut hundarna på tomten för en stund sedan och när jag ropade in dom ville ingen komma. Gick ner till "huvudingången" då står Alva precis utanför och jag ser att Elviz är utanför staketet ute på allmänningen. Jälva skithund :P Så snart blir det koppelrastning på dom. Känns inge kul för då måste jag klä på mej och Hugo och ingen av hundarna brukar vilja vara ute direkt mycket nu när de e kallt så då känns de omständigt.
Bekväm har man blivit här hemma. Uscha!
Koppelpromenaderna är när både jag och Daniel är hemma så en tar vagnen och en roar Elviz.

Ne nu vaknade min älskade gullunge så nu blir det inge mer skrivande idag.

Tjingtjong!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0